Cég neve: Bakonyi Hűtő- és Klímatechnika Kft.
Cég székhelye: 5661 Újkígyós, Arany János utca 93.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@bakonyiklima.hu
Cégjegyzékszáma: 0409-005842
Adószáma: 13005146-2-04
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság):
Telefonszámai: 0666/256-449, 0630/595-3477
A szerződés nyelve: magyar
1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
Rendelés menete:
A www.bakonyiklima.hu oldalon a termékek böngészése, regisztráció nélkül használható.
A Bakonyiklima Webshopban vásárlás előtt regisztrációra van szükség. A regisztráció során rögzítésre kerülnek a Vásárló szállítási és számlázási adatai.
A megrendelések feldolgozása és kiszállítása hétköznapokon munkaidőben történik, hétvégén az ügyfélszolgálat szünetel.
Amennyiben valamelyik terméket meg szeretné vásárolni/rendelni akkor a termék melletti darabszám megadásával illetve a mellette található „kosárba” gombra kell kattintania. A termék ekkor a kosárba, kerül. Amennyiben szeretne további termék(ek)et kosárba helyezni, válassza a „Vásárlás folytatása” gombot.
A kosár és a megrendelés véglegesítése. Erre a felületre kattintva azonnal megtekintheti a kosár részletes tartalmát. A kosár tartalmát folyamatosan nyomon követheti a legfelső menüsoron a kosárban mezőben, ahol a termékek számát és a – szállítási költség nélküli – nettó és bruttó darabárat valamint az összesített értéket is megtalálja. A kiválasztott termékek külön sorban szerepelnek. Ha módosítani kívánja a termékmennyiséget, akkor írja be a kívánt számot a mezőbe és nyomja meg a bal oldalt lent található „lista frissítése, újraszámolás” gombot. Ha termék(ek)et teljesen törölni kívánja, nyomja meg a törlést szolgáló, sor végén lévő kis ikont.
Megrendelése véglegesítéséhez nyomja meg a „Tovább” gombot
Fizetési/szállítási és számlázási mód kiválasztása. Amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni. Itt választhat fizetési módot:
Fizetési és szállítási mód kiválasztása valamint a szállítási és számlázási címadatok véglegesítése után nyomja meg a „Tovább” gombot! Az adatok megadását követően a "Vásárlás befejezése" gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését.
Figyelem: Ön ezzel véglegesíti a megrendelését!
Ezt követően a megrendelés elküldéséről e-mail-ben visszaigazolást kap.
Visszaigazolás
A beérkezett megrendelését e-mailben minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!
Megrendelés visszavonása
A megrendelés jóváhagyása után elektronikusan a megrendelés már nem törölhető. ezt megelőzően a megrendelés visszavonását a Megrendelő a Webáruház Információ pontjában megadott ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címen kérheti. Amennyiben a rendelést postázásra már átadásra került, a rendelés törlése nem lehetséges.
Fizetési módok: Készpénzes fizetés
Banki átutalás
Kedvezményezett neve: Bakonyi Hűtő- és Klímatechnika Kft.
Kedvezményezett számlaszáma: 53200118-11060826 – Takarék Bank Zrt.
Megjegyzés: Kérjük, ide írja be a Megrendelés számát, amit e-mailben kapott
Amennyiben a megrendelés ellenértékének átutalása 3 munkanapon belül nem történik meg, a megrendelést töröljük rendszerünkből, erről a megrendelőnek e-mailt küldünk.
Bankkártyás fizetés Barionnal
Szállítási határidő:
A kiválasztott és megrendelt termékeket a lehetőségekhez képest pár napon belül, vagy a megrendelését követő visszajelzésünk alkalmával egyeztetett időpontban veheti át. Mivel áruválasztékunk széles és több forrásból származik, egyes termékek beszerzése tovább tarthat, ekkor a szállítás a legnagyobb szállítási határidőhöz igazodik, mely maximum 7-10 nap. Amint rendelése szállítható, vagy személyesen átvehető, értesítést küldünk.
Szállítási költségek
A szállítási költség a mérettől és súlytól, valamint a megrendelés értékétől függően kerül meghatározásra a megrendelés végelegesítése előtt. A szállítás, illetve a házhoz szállítás és a csomagolási költség a vevőt terhelik.
Szállítási módok
Az utánvét összegét Ön a csomagot átadó postai dolgozónak fizeti ki, amely összeg együttesen tartalmazza az áruszámla értékét és az utánvétes csomagolási- és szállítási költséget.
Főként az értékesebb és sérülékenyebb áruk szállításához javasoljuk, illetve ha már hamarabb használatba szeretné venni az eszközt.
A megrendelt termék (ek) házhoz szállítása a MPL Magyar Posta futárszolgálattal történik.
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő (postás/futár) előtt megvizsgálni. Ha sérült a csomag, kérjük, hogy ne vegye át, hanem a kézbesítővel szíveskedjen egy jegyzőkönyvet felvetetni a sérülésről. Erre a jegyzőkönyvre a későbbiekben szüksége lesz a vevőszolgálatunkkal kapcsolatos ügyintézés során.
A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 72 órán belül. A Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni.
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
Egyéb feltételek
Rendelés leadása - Online szerződéskötés
Adatbeviteli hibák javítása
Adatvédelmi politikánk jogszabályi háttere, célja és az adatkezelő személye
Jelen szabályok kialakításakor különös tekintettel vettük figyelembe az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strassbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi VI. törvény rendelkezéseit, illetőleg az "ONLINE PRIVACY ALLIANCE" ajánlásait. Jelen adatvédelmi politikára, illetve az adatvédelemmel kapcsolatos kérdésekre a magyar jogot kell alkalmazni, az adatvédelem keretében felmerülő bármely jogvita esetén Magyarország bíróságai bírnak joghatósággal és az Adatkezelő (k) székhelye szerinti magyar bíróságok kizárólagos illetékességgel rendelkeznek. A jelen adatvédelmi politika célja, hogy szolgáltatásaink minden területén, minden egyén számára, tekintet nélkül nemzetiségére vagy lakóhelyére, biztosítva legyen, hogy jogait és alapvető szabadságjogait, különösen a magánélethez való jogát tiszteletben tartsák a személyes adatainak gépi feldolgozása során (adatvédelem). Adatkezelő adatai:
A személyes adatokkal kapcsolatos fogalmak meghatározása Személyes adat: a meghatározott természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat, adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. Különleges adat: a faji eredetre, a nemzeti, nemzetiségi és etnikai hovatartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más meggyőződésre, az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre, a szexuális életre, valamint a büntetett előéletre vonatkozó személyes adatok; adatkezelés: alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatok gyűjtése, felvétele és tárolása, feldolgozása, hasznosítása (ideértve a továbbítást és a nyilvánosságra hozatalt) és törlése. Adatkezelésnek számít az adatok megváltoztatása és további felhasználásuk megakadályozása is; adatfeldolgozás: adatkezelési műveletek, technikai feladatok elvégzése. Függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint alkalmazás helyétől. Adattovábbítás: ha adatot meghatározott harmadik személy számára hozzáférhetővé teszik; nyilvánosságra hozatal: ha adatot bárki számára hozzáférhetővé teszik; adatkezelő: a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a személyes adatok kezelésének célját meghatározza, adatkezelésre vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, illetőleg a végrehajtással adatfeldolgozót bízhat meg. Kötelező adatkezelés esetén az adatkezelés célját és feltételeit, valamint adatkezelőt adatkezelést, elrendelő törvény vagy önkormányzati rendelet határozza meg. Adatfeldolgozó: a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely adatkezelő megbízásából személyes adatok feldolgozását végzi; adattörlés: adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk nem lehetséges; automatizált adatállomány: automatikus feldolgozásra kerülő adatok sora; gépi feldolgozás: a következő műveleteket tartalmazza, ha azokat részben vagy egészben automatizált eszközökkel hajtják végre: adatok tárolása, adatokkal végzett logikai vagy aritmetikai műveletek, adatok megváltoztatása, törlése, visszakeresése és terjesztése.
Adatkezelési alapelvek
Mindenkinek joga van arra, hogy:
Személyes adat akkor kezelhető, ha:
Különleges adat akkor kezelhető, ha:
Az adatkezeléssel és a látogatók személyes adatainak a védelmével kapcsolatos előírások kizárólag a természetes személyekre vonatkoznak tekintettel arra, hogy a személyes adatok is kizárólag természetes személyek vonatkozásában értelmezhetőek (az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján), ezért jelen adatvédelmi politika kizárólag a weboldalon regisztráló természetes személyek személyes adatainak kezelése vonatkozásában bír kötelező erővel.
Adatkezelés célhoz kötöttsége:
Személyes adatot kezelni csak meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében lehet. Adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie e célnak. Csak olyan személyes adat kezelhető, amely adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas, csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig.
Az adatkezelés célja: a szolgáltatás minél magasabb színvonalú és hatékony működésének biztosítása, adatbázis építés, hírlevél küldés, továbbá az ezekhez való hozzájárulás esetén adatok további személy számára való elérésének biztosítása, azaz, marketing célú adatkezelés (közvetlen üzletszerzés – direkt marketing), elektronikus értékesítés.
Adattovábbítás, adatkezelések összekapcsolása:
Adatkezelő a regisztráció során megadott személyes adatokat a saját, az adatkezelő cégcsoportjának a tagjai és partnerei termékeivel kapcsolatos értékesítési, közvetlen üzletszerzési ajánlat nyújtására is felhasználhatja, amennyiben a hírlevelek küldéséhez a felhasználó külön hozzájárult. Felhasználó az oldalon történő regisztrációval, a személyes adatok megadásával és az erre vonatkozó hivatkozás kifejezett elfogadásával hozzájárul ahhoz, hogy az Adatkezelő a megadott elérhetőségeken kapcsolatba lépjen vele. A megkeresés történhet elektronikusan, telefonon, vagy postai úton. A kezelt adatok köre: a Felhasználó által a weboldalon megadott adatok, így különösen a Felhasználó neve, neme, elektronikus levélcíme vagy elektronikus hírközlési azonosítója és telefonszáma.
Adatbiztonság:
Adatkezelő, illetőleg tevékenységi körében adatfeldolgozó köteles gondoskodni az adatok biztonságáról, köteles továbbá megtenni azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek az adatvédelmi törvény, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. Az adatokat védeni kell különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, nyilvánosságra hozás vagy törlés, illetőleg sérülés vagy a megsemmisülés ellen.
A Bakonyi Hűtő- és klímatechnika Kft által az adatgyűjtés során alkalmazott szabályok:
A szervereink által automatikusan naplózott információk: Szervereink automatikusan regisztrálják felhasználóink IP-címét, az általuk használt operációs rendszer és böngészőprogram típusát és néhány más információt. Ezeket az információkat kizárólag összesített és feldolgozott formában hasznosítjuk, szolgáltatásaink esetleges hibáinak kijavítása, minőségük javítása érdekében és statisztikai célokra. Az adatokat a felhasználók által megadott egyéb adatokkal semmilyen formában nem kapcsoljuk össze. Cookie-k: a Bakonyi Hűtő- és Klímatechnika Kft. egyes szolgáltatásai egyedi azonosítót, úgynevezett cookie-t helyeznek el felhasználóink számítógépén. A cookie-fogadás felhasználói tiltása szolgáltatásaink igénybevételének nem akadálya. Kivételt képez ez alól, ha az Bakonyi Hűtő- és Klímatechnika Kft. előzetesen tájékoztatja a felhasználót ennek ellenkezőjéről.
A felhasználók egyedi elérésére alkalmas adatok:
A felhasználók egyedi elérésére alkalmas adatokat (például e-mail címeket) kizárólag a felhasználó által előzetesen jóváhagyott célra vesszük igénybe, azokat a felhasználó előzetes írásbeli engedélye nélkül - a törvényben előírt kivételektől eltekintve - harmadik fél részére semmilyen körülmények között nem adjuk át. A felhasználók fizikai elérésére alkalmas adatok. Adatokat kizárólag a felhasználó által előzetesen jóváhagyott célra vesszük igénybe, azokat - a törvényben előírt kivételektől eltekintve - harmadik fél részére nem adjuk át. A jogorvoslatokra, valamint az adatkezelő kötelezettségeire vonatkozó részletes törvényi rendelkezéseket az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény tartalmazza.
Tárhelyszolgáltató adatai:
Amennyiben a termék házhoz szállítása után kíván a vásárlástól elállni, azt a következő módon teheti meg:
A Vásárló, az áru átvételét követő 3 munkanapon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ennek módjáról a Távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia címünkre. A Bakonyi Hűtő- és Klímatechnika Kft. kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban ügyfelünknek kell gondoskodnia. Kollégáink gondoskodnak a visszaszállítás bonyolításáról, ügyfelünk ilyen irányú igényét ügyfélszolgálatunkon jelezheti, vagy az info@bakonyiklima.hu e-mail címen kérhet felvilágosítást, illetve segítséget. Ennek elmulasztása esetén nem áll módunkban a csomagot átvenni. Kérjük, mindenképpen vegye fel kollegáinkkal a kapcsolatot, a visszaszállítás lebonyolítása érdekében. Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Bakonyi Hűtő- és Klímatechnika Kft. kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 30 napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére.
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye vagy székhelye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
Az Eladó nem tett békéltető testületnél általános alávetési nyilatkozatot.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Budapest
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Pécs Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Miskolc Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Szeged Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Székesfehérvár Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Győr Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Debrecen Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Pest Vármegye
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
Személyesen szóban az alábbi címen: 5600 Békéscsaba Szarvasi út 76. Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: H-P 8:00-16:00 SZ-V Zárva
Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: www.bakonyiklima.hu Írásban az alábbi email címen keresztül: info@bakonyiklima.hu Írásban postai úton: 5600 Békéscsaba Szarvasi út 76. A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét az Eladó nem az Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles intézni.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, - a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével - szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt az Eladó azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakcíme, vagy elektronikus levelezési címe, a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma, és az arra vonatkozó figyelmeztetést, hogy ha a fogyasztó a jegyzőkönyv felvétele során az a. és c. pontban foglalt adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv aláírását megtagadja, az Eladó a szóbeli panasz elintézése során az írásbeli panaszra vonatkozó válaszadási előírások alkalmazását mellőzi Ha a fogyasztó a szóbeli panasz közlése során a fenti a) és c) pontjában foglalt adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv aláírását megtagadja, a vállalkozás nem köteles a szóbeli panasz elintézése során az írásbeli panaszra vonatkozó válaszadási előírások szerint eljárni.
Az írásbeli panaszt az Eladó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye, tartózkodási helye vagy székhelye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét, valamint hogy az Eladó tett-e általános alávetési nyilatkozatot.
Ha az Eladó az írásbeli panasz bejelentésére elektronikus felületet, űrlapot biztosít, köteles a fogyasztó által megadott elektronikus levelezési címen az írásbeli panasz beérkezését haladéktalanul visszaigazolni.
Az Eladó a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet vagy az írásbeli panaszt, továbbá a panaszra adott érdemi válaszának másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság felhívására bemutatni.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek elérhetősége itt található:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Baranya Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Békés Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Heves Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2. E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu Telefonszám: (34) 309-303 Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es Illetékesség: Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Somogy Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Tolna Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Vas Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Zala Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye vagy székhelye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
Az Eladó nem tett békéltető testületnél általános alávetési nyilatkozatot.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Budapest
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Pécs Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Miskolc Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Szeged Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Székesfehérvár Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Győr Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Debrecen Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Pest Vármegye
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.